piątek, 3 kwietnia 2015

Dlaczego zdecydowałem się na leasing finansowy

Zdecydowanie mniej popularny

Nie prowadzę dużej firmy, a mimo to zdecydowałem się na podpisanie umowy na leasing finansowy. Nie ukrywam, że była to decyzja łatwa. Nie podjąłem jej też sam. Pomógł mi w tym znajomy specjalista. Usiedliśmy razem i przeanalizowaliśmy dogłębnie zarówno leasing finansowy i operacyjny. Wyniki zestawiliśmy z moją firmą i poddaliśmy kolejnej analizie. Każdy punk z jednakową dokładnością rozważaliśmy. W efekcie końcowym podjęliśmy decyzję, że leasing finansowy będzie lepszym wyborem. Jaki był nasz plan działania? Postanowiliśmy skorzystać z jednorazowej amortyzacji. To znaczy, zamortyzować środek trwały w jednej opłacie. Oczywiście wiązało się to z dużą opłatą, jednak mogłem sobie na nią pozwolić. Dlaczego taka taktyka? Ponieważ tak duże obciążenie firmy pozwala znacząco zmniejszyć podatek dochodowy. Oczywiście są pewne limity. Aby móc skorzystać z takiej formy amortyzacji, należy uzyskać ulgę dla firm de minimis. Mogą z niej skorzystać tylko firmy małe i nowe. Zasady mogą zmieniać się każdego roku, dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy się z nimi zapoznać. W ten sposób nie będzie żadnych niespodzianek i nie okaże się, że zdecydowaliśmy się na leasing finansowy i jednorazową amortyzację, a nie możemy z niej skorzystać.

Leasing finansowy – inne zalety

Nawet jeśli nie zdecydujemy się na jednorazową amortyzację to nadal dużą zaletą jest to, że sami możemy ustalać wysokość odpisów amortyzacyjnych. Oczywiście nawet w takim wypadku mamy limity. Firmy leasingowe zgodnie ustalają, że rocznie trzeba zamortyzować minimum dziesięć procent. To także jest dość korzystne. Jeśli mamy dobry rok, możemy sobie pozwolić na szybszą amortyzację. Dodatkowo, bardzo podoba mi się fakt, że po zakończeniu umowy o leaisng finansowy stajemy się właścicielami środka trwałego. Nie trzeba uiszczać dodatkowych opłat, po prostu automatycznie przechodzi on w nasze ręce. A to pozwala albo na zachowanie go i dalsze jego użytkowanie, albo na sprzedaż. Jeśli przedmiot jest w dobrym stanie, to może się nam bardzo opłacać. Oczywiście, jeśli jest niezbędny firmie to po prostu dalej go użytkujemy i nie myślimy o sprzedaży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz